Praha chystá tramvajovou trať na Strahov

Praha chystá tramvajovou trať na Strahov, zakázka přesahuje miliardu korun.

Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil soutěž na dodavatele stavby nové tramvajové tratě z Malovanky na Strahov. Odhadovaná hodnota veřejné zakázky činí 1,02 miliardy korun bez DPH. Podle tiskové zprávy DPP by výstavba měla trvat zhruba 18 měsíců, přičemž práce začnou na jaře příštího roku. Cestující by se nové linky mohli dočkat na podzim 2027.

Nová dvoukolejná trať o délce 1,3 kilometru povede z Bělohorské ulice přes Vaníčkovu až ke strahovským kolejím a k autobusové točně u křižovatky Vaníčkovy a Turistické ulice, kde vznikne smyčka Stadion Strahov. Projekt zahrnuje také kompletní přestavbu části Bělohorské ulice mezi Myslbekovou a Vaníčkovou a rozšíření Vaníčkovy ulice.

„Díky nové trati bude možné nahradit dosavadní autobusové spoje mezi Strahovem a metrem Dejvická kapacitnější a ekologičtější tramvajovou dopravou, která bude zároveň lépe oddělena od automobilového provozu,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Tramvajová linka má zlepšit dopravní dostupnost nejen pro studenty ubytované na Strahově, ale i pro návštěvníky tamního sportovního areálu. V lokalitě se nachází menší stadiony Evžena Rošického a Přátelství ve vlastnictví Fotbalové asociace ČR (FAČR) i rozsáhlý stadion Strahov patřící hlavnímu městu.

FAČR letos na jaře podepsala se Spartou Praha dohodu o budoucí smlouvě, která počítá s výstavbou nového stadionu na místě současného stadionu Evžena Rošického. Náměstek pražského primátora Petr Hlaváček (STAN) uvedl, že město zatím nemá od Sparty ani FAČR k projektu nové informace, a plánuje proto svolat jednání příslušné komise.

Zároveň potvrdil, že Praha zvažuje možné prodloužení tramvajové trati až k novému stadionu, aby byla konečná zastávka co nejblíže budoucímu sídlu Sparty. O využití velkého Strahovského stadionu, kde se za minulého režimu konaly spartakiády, zatím město nerozhodlo.

DPP v posledních letech rozšiřuje tramvajovou síť napříč městem. Loni dokončil prodloužení trati na Pankrác, dříve spustil nové úseky z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše či z Barrandova do Slivence. Aktuálně probíhá také stavba Dvoreckého mostu, který má v budoucnu propojit Prahu 4 a 5 a umožnit provoz tramvají. Dopravní podnik letos navíc vypsal tendry na další dvě nové tratě – mezi Olšanskou a Habrovou a mezi Libuší a Novými Dvory.

REDAKCE / Zdroj: ČTK / Foto: DPP

,
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře